Zoek
14 sep 2026

Hoe maken we meer van onze foodfoto's?

2 uur ago
We lanceren volgende maand een nieuw seizoensmenu voor ons restaurant en willen daar iets opvallenders mee doen op Instagram dan alleen een reeks foto's posten. We hebben goede foto's van de gerechten en genoeg materiaal van de keuken, maar niet echt iets dat als korte campagnevideo werkt. Het lijkt me interessant om met AI van dat bestaande materiaal een snelle, visuele promo te maken met beweging en effecten, zonder alles opnieuw te hoeven produceren. Wat is een goede manier om zo'n AI promotievideo te laten maken?
Citaat
0
2 uur ago
Met goed beeldmateriaal van de keuken heb je eigenlijk al genoeg om iets leuks op te bouwen. Ik zou eerst een korte montage maken rond één gerecht of één moment, bijvoorbeeld het afmaken van een bord, en daar beweging, snelle overgangen en een paar close-ups omheen zetten. CapCut kan daar prima voor werken, zeker als je zelf wat wilt spelen met AI-effecten en animaties. Houd het kort, rond de 15 tot 20 seconden, want voor Instagram hoeft zo'n promo echt geen complete commercial te worden.
Citaat
0
2 uur ago
Voor een nieuw menu zou ik er juist één sterke video van maken die je een paar weken kunt blijven gebruiken, en daarna losse stukken eruit halen voor Stories en Reels. Dan heb je meteen meer materiaal zonder voor iedere post opnieuw iets te moeten bedenken. Je kunt zo'n AI promotievideo hier laten maken: https://vidora.studio/ . Stuur gewoon de beste foodfoto's en het keukenmateriaal mee en geef aan welke sfeer bij het restaurant past. Dan kan daar één korte promo van worden gemaakt die er echt als campagnecontent uitziet en niet als een verzameling losse foto's.
Citaat
0