Ik zat een paar weken geleden in een periode waarin alles tegelijk kwam. Werk, privé en een agenda die voller was dan goed voor me was. Op een avond zat ik op de bank, niet wetend wat ik met mezelf aan moest. Mijn hoofd zat vol en ik kon me nergens op concentreren. Een vriendin had me ooit eens genoemd dat je soms gewoon even iets anders moet doen, iets simpels voor jezelf. Ik pakte mijn telefoon en kwam uit bij https://dirksevandenheuvel.nl. Ik had geen verwachtingen.

Wat me meteen opviel, was hoe rustig het eruitzag. Geen schreeuwerige banners, geen opdringerige pop-ups. Gewoon een overzichtelijke pagina waar je rustig kunt rondkijken. Ik schonk een kop thee in, deed mijn telefoon op stil en nam de tijd. Voor ik het wist was ik een half uur verder en was mijn hoofd eindelijk een beetje leeg. Soms is dat alles wat je nodig hebt: even geen verplichtingen, geen oordeel, gewoon een moment voor jezelf.

Of je nu gewoon wat rondkijkt of iets actiefs doet, het draait allemaal om begrijpen waar je aan begint. Voor mij was het een fijne afleiding op een avond dat ik niet kon slapen. Gewoon even niks moeten. En dat had ik echt nodig.
Citaat
0