Ik heb eigenlijk maar af en toe een tweede Telegram-account nodig, bijvoorbeeld voor groepen, tests of online advertenties. Een extra simkaart aanvragen lijkt me te veel gedoe voor iets tijdelijks. Daarom dacht ik aan een virtueel nummer, maar ik twijfel of Telegram zulke accounts snel blokkeert. Hoe kijken jullie daartegenaan?
Ik heb eigenlijk maar af en toe een tweede Telegram-account nodig, bijvoorbeeld voor groepen, tests of online advertenties. Een extra simkaart aanvragen lijkt me te veel gedoe voor iets tijdelijks. Daarom dacht ik aan een virtueel nummer, maar ik twijfel of Telegram zulke accounts snel blokkeert. Hoe kijken jullie daartegenaan?
Voor tijdelijk gebruik zijn virtuele nummers vaak een praktische oplossing. Veel mensen gebruiken ze precies voor zaken zoals tests, communities of aparte communicatiekanalen. Een voorbeeld van zo’n dienst is https://didvirtualnumbers.com/nl/virtual-number-for-telegram/ waar je nummers kunt krijgen voor Telegram-registratie. Maar het blijft belangrijk om te begrijpen dat Telegram actief strijdt tegen spam en massaregistraties. Daardoor kunnen sommige virtuele nummers sneller beperkingen krijgen dan gewone mobiele nummers. Dat risico bestaat eigenlijk bij bijna alle vergelijkbare diensten. Daarom zou ik zulke accounts vooral zien als secundaire accounts en niet als iets waar je volledig op vertrouwt voor de lange termijn.